Je kunt op een Android gewoon .wav en .mp3 bestanden hiervoor gebruiken. Natuurlijk wil je eerst het juiste stukje 'knippen' ipv hele nummers van 3 minuten erin te hangen... (dan ga je namelijk de telefoon te lang over laten gaan omdat je zit te wachtne op het kicke stukkie in de muziek, en die mensen maar wachten !)
Hiervoor kun je Android software gebruiken als Ringdroid, of het op je PC doen met iets als Cool Edit of Audacity.
Ringdroid heeft als voordeel dat je het direct als ringtone kunt assignen vanuit de software, het nadeel is dat het wat meer gekloot is op je touchscreen om het juiste stukkie te knippen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt trouwens jezelf een hoop moeite besparen door de gratis Android applicatie 'Zedge' te gebruiken, dit is een enorme library met bestaande ringtones, notification sounds en wallpapers waarin je kunt zoeken op keywords en direct de tone kunt assignen aan contacts etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Met name de 'simpele' oplossing met de Zedge applicatie is mij goed bevallen.