Waarom zijn mijn foto's gedraaid op de htc chacha?

Als ik een foto maak en hem daarna bekijk in de bibliotheek zie ik hem op z'n kant staan. Ik kan hem dan wel draaien maar als ik hem de volgende keer bekijk staat hij weer op z'n kant.

Als ik hem op mijn htc recht heb gezet en hem dan upload naar fb of twitter komt hij daar op z'n kant te staan, maar als ik hem niet draai en hij dus op mijn htc scheef staat, komt hij wel recht op internet.

Wat gaat hier mis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een landschapsfoto maak je altijd een kwart gedraaid, met filmen moet je ALTIJD een kwart draaien. Anders krijg je een staande film of een scheve nek bij het bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik hem een kwartslag draai, krijg ik een staande foto. Ik heb nu de gsm op zijn kop gehouden en toen een foto gemaakt en tot nu toe blijft hij rechtop staat in mijn fotoboek, zoals het hoort.....lijkt net alsof de camera op zijn kop in de telefoon zit haha :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ik heb nu op 4 manieren de telefoon gedraaid, maar de foto's blijven gedraaid op mijn gsm staan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je ze op de PC bekijkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik nog niet, laptop is 2 weken geleden kapot gegaan.....
Ja, dit klopt als je een foto maakt moet je het toestel 90 graden draaien. Dit geld ook voor filmen, anders kloppen de verhoudingen op je pc scherm niet.