Ik wil graag naar Blyk maar ik heb een Smartphone, is dit een probleem?

Ik wil graag overstappen naar de provider Blyk.
Zijn er mensen met ervaringen? Ik heb vele reviews gezocht op internet, vele positieve en negatieve, lopen van 2 jaar geleden tot nu.
Ik heb een smartphone, Samsung Star qwerty. Zonder Internet abbonoment etc, dit wil ik ook niet.
Is Blyk dan een goede provider? Maak je telefoon contact met internet of niet? En is de klantenservice etc goed? En de reclame berichten? Lees dat sommige mensen overspoelt worden met reclame, maar ook mensen die maar 1 smsje per week krijgen.
Er zijn ook mensen die zeggen dat je op elk 'reclame'-smsjes moet reageren, als je dan 6 smsjes per dag krijgt, 6x30 = 180smsjes per maand.

Zijn er mensen met ervaring? Ik heb snel hulp nodig !

Alvast bedankt !

Groeten Vragenstellertjeee

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste VragenStellertjee,

Ik heb zelf ook blyk.

SMSJES
Wat betreft de smsjes: je krijgt GEMIDDELD 2 smsjes per dag en maximaal 6.
Meestal gaat dat zo in zijn werk:
Je ontvangt een smsje met een vraag. De laatste was bij mij:
Kom jij er altijd net te laat achter dat je favoriete artiest een concert bij jouw in de buurt geeft? J/N
Je kan nu een J (ja) of een N (nee) terugsturen.
Dat terugsturen is gratis. Nu ontvang je gelijk een antwoord van blyk. Dat antwoord wat je krijgt is afhankelijk van wat je antwoord was. Soms krijg je ook puzzeltjes, moppen, en filmtrailers op je mobiel.
Opzich is het in het begin gewoon vooral even wennen.
Ik zelf ben nu gewend aan het feit dat ik gemiddeld 2 smsjes moet beantwoorden.
Soms zijn er dagen dat je helemaal niks krijgt.
Je word dus absoluut niet helemaal vol gespamd.

WAT KRIJG JE TERUG?
Je krijgt elke maand 1000 gratis smsjes bijgeschreven.
Wil je weten hoeveel je nog over hebt? Bel *104# en je krijgt te zien hoeveel je nog over hebt. De smsjes zijn gratis naar alle nummers. Je krijgt ook 1000 belminuten, deze zijn alleen gratis naar blyk leden.

NADELEN
Klantenservice verloopt alleen via internet.
Je kan alleen per mail contact opnemen met blyk en het kan maximaal 5 werkdagen duren voordat je antwoord terug krijgt.
Verder is het bellen belachelijk duur. (35 cent per minuut)
En ten slotte is blyk niet helemaal gratis. Je bent verplicht elke 3 maanden met minimaal 10 euro op te waarderen.
Doe je dit niet? Dan worden de gratis smsjes en belminuten tijdelijk opgeschort.
De smsjes zijn niet geldig vanuit het buitenland.

DEKKING
Blyk maakt gebruik van het netwerk van Vodafone.
Vodafone is niet het allerbeste netwerk van Nederland, maar je hebt wel overal bereik.

INTERNET
Je telefoon moet mms kunnen ontvangen.
Jouw samsung querty is daar geschikt voor.
Je moet dan wel je internet instellingen configureren.
Dit kan je allemaal terugvinden op de site van blyk.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt !