Kan de oorspronkelijke eigenaar een gevonden telefoon traceren?

Ik heb een Samsung galaxy S2 gevonden nu wil ik mijn Simkaart er in doen en die telefoon gebruiken
mijn vraag is kan de oorspronkelijke eigenaar/Politie deze telefoon traceren

het is een telefoon met internet abonnement
ik weet niet of dit er toe doet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

het traceren van een mobiele telefoon gebeurd meestal door het gsm signaal en het hieraan gekoppelde nummer te volgen.

Tip: als je toch zo geïnteresseert bent in het traceren van simkaartjes. Probeer eens uit te vinden wie de eigenaar is van de simkaart en het nummer en geef de telefoon terug. Geloof me dit geeft uiteindelijk minder problemen of zelfs voldoening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja als het eigen nummer van de telefoon doorgegeven word aan de politie kan de telefoon plat bombarderen met smsjes of traceren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig apps te downloaden waarmee de telefoon te traceren is en idd bestaan er sms alerts.
Ik zou de telefoon gewoon netjes bij de politie afgeven, als je hem houd ben je strafbaar wegens diefstal, ondanks dat je hem gevonden hebt.
Hou blij zou je zelf zijn als je verloren telefoon weer terecht zou zijn?