Een psp wordt niet gejailbreakt,
Een psp wordt geupgrade met een custom firmware. Je zet dus een andere firmware dan het orginele op de psp.
Eerder deed ik dit zelf, maar nu ik er een tijdje uit ben geweest met psp's downgrade zie ik de bomen door het bos niet meer.

Ten eerste is het belangrijk te weten welk moederboard je hebt.
Ten tweede op.welke officiele firmware je psp nu draaid.
Ten derde, als je de eerste 2 kan beantwoorden kun je via google zoeken of jou psp om te bouwen is of wel te jailbreaken zoals jij het noemt