Wat moet ik allemaal uitzetten van mijn telefoon als ik naar t buitenland ga?

Ik kan 3G, dataroaming en mobiele data uitzetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14K

Antwoorden (7)

data roaming moet je in ieder geval uit zetten. 3g hoeft niet want die kun je gebruiken op het moment dat je WIFI hebt in het buitenland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3g moet juist wel uit. Anders betaal je heel veel geld.
Wifi heeft niks met 3G te maken.
3G, data roaming en mobiele data is al genoeg om uit te zetten. Als je niet wil bellen of gebeld wil worden kan je ook de "roaming" uit zetten. Op deze manier kan je wel de rest (spelletjes, muziek) gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
data roaming is al genoeg om internet toegang tegen te houden als je geen wifi gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van de telefoon (android of niet) is dit een handige tip: de app APNdroid downloaden. Daarmee kun je heel makkelijk allerlei functies uitschakelen die officieel je batterij besparen, maar daarmee schakelt hij ook allerlei automatische updates uit, die je in het buitenland veel geld kunnen kosten. Zie hieronder de link:

http://www.androidplanet.nl/3065/langere-batterijduur-met-je-android-toestel-dankzij-apndroid/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het handig om uit te leggen wat het betekend:

3G is een netwerktechniek. Als deze aanstaat is je bereik beter en eventueel je internet sneller. Op vakantie kan je 'm gewoon aan laten staan, alleen is je accu iets sneller leeg.

Dataroaming is het makkelijkst uit te leggen door het te splitsen. Data is je internetverbinding, roaming is het gebruik maken van een ander netwerk dan je thuisnetwerk. Het betekend dus: internetten via een ander telefoonnetwerk. Als je deze uitschakelt, zal je telefoon geen internetverbinding maken in het buitenland.

Mobiele data is elke dataverbinden blokkeren. Dan heb je dus nergens internet, ook niet in Nederland. Handig als je geen internetbundel hebt.

Als je in het buitenland niet wilt internetten zou ik adviseren alleen dataroaming uit te schakelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
"3G is een netwerktechniek. Als deze aanstaat is je bereik beter en eventueel je internet sneller. Op vakantie kan je ‘m gewoon aan laten staan, alleen is je accu iets sneller leeg."

Je accu is sneller leeg dan wanneer je 3G uitschakelt, maar niet sneller dan in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voicemail is ook handig om uit te zetten. Als je in het buitenland je voicemail wil afluisteren, kost dit meer dan in nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of gewoon niet naar je voicemail luisteren.
Dataroaming en Mobiele data uitzetten,Alleen het gevolg van Mobiele data uitzetten is dat je vaak niet kan bellen.Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze tip om je telefoon buitenlandklaar te maken: zet je voicemail en data roaming uit. Andere tips: sms in plaats van bel, als je toch moet bellen laat je dan bellen en controleer van te voren de tarieven. Zo voorkom je nare verrassingen als je weer thuis komt. Alvast een goede reis!