Welke smartphone is ook geschikt als navigatieapparaat?

Ik ben op zoek naar een smartphone die ik ook gemakkelijk als navigatieapparaat kan gebruiken. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Samsung Galaxy S2 omdat deze een groot display heeft. Zijn er ook goede houders voor in de auto voor zulke smartphones? En werkt de software en GPS-ontvanger goed genoeg om hem echt als navigatieapparaat te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Op de samsung galaxy s2 zit standaard google maps. Indien je een internet abonnement hebt en niet elke dag aan het navigeren bent, kunt u dit gemakkelijk gebruiken. Mocht u toch wat vaker gebruik willen maken van navigatie, dan is het aan te raden Sygic te kopen. Deze kost ongeveer 60 euro. Hierna kunt u kaarten van over de hele wereld downloaden. Waarschijnlijk heeft u alleen de kaarten van een gedeelte van europa nodig. Deze kunt u dan ook apart downloaden.

Ik heb zelf de galaxy s 2 en de navigatie is redelijk tot goed. In Nederland (indien u een internet abo heeft wat wel aan te raden is) kunt u gebruik maken van A-GPS. Dit is een bestandje dat wordt verzonden naar de tel om sneller en nauwkeuriger satellieten te vinden. Hierdoor heeft u (koud) binnen 5 a 10 sec een fix. Mocht u A-GPS uit zetten, zoals u waarschijnlijk in het buitenland zult doen, zal dit een stuk langer duren, denk hierbij aan 3 minuten.

Ook dient u rekening te houden met de lader. Omdat het scherm van de Galaxy S2 zoveel stroom verbruikt dient u een duurdere lader, in de orde van 20 euro via internet, met meer vermogen te kopen. Anders loopt de tel alsnog leeg.

Toch is het zo dat, mocht u van plan zijn uw GPS systeem elke dag te gebruiken, een GPS systeem iets nauwkeuriger is, ongeacht welke telefoon u gebruikt. Mocht u het niet elke dag gebruiken maar geregeld, dan is de GS2 zeker een aanrader. (Ook qua telefoon ann sich)

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoals eerder vermeld komt inderdaad TomTom deze zomer ook naar Android. En is google bezig met een verbeterde variant van Google Maps, waarbij het mogelijk is kaarten te downloaden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De Samsung is een prima apparaat om mee te navigeren. Je kunt gebruik maken van het gratis navigatieprogramma van Google (kost wel data tijdens het rijden), of je gebruikt één van de vele andere navigatieprogramma's (Navigon, Sygic, CoPilot). Later dit jaar komt er ook een TomTom-versie voor Android.
Ook voor de iPhone zijn genoeg navigatieprogramma's te krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn ook autohouders te koop voor de S2:
http://www.telecomparts.nl/Webwinkel-Product-5571997/Samsung-Galaxy-S2-SII-i9100-Haicom-Autohouder.html
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uuh. je weet dat samsung een merk is?
bamibal
12 jaar geleden
Natuurlijk, hoezo? De vraagsteller vraagt specifiek naar de Samsung Galaxy S2, dus ik begrijp je reactie niet zo goed.
een iPhone 4g werkt zeer goed als navigatieapparaat.
voor meer info:

http://www.apple.com/nl/iphone/features/maps-compass.html

De houder voor in de auto kost je maar 6 dollar en word na 14 dagen afgeleverd bij je thuis.

carholder:
http://www.dealextreme.com/p/dpl-windshield-mount-holder-for-iphone-11689

M.v.g.

Mrboonen

Toegevoegd na 6 minuten:
nog een voordeel van de iPhone is dat je niet persé maps hoeft te gebruiken zoals hierboven de 1ste link, maar je kan ook GPS-software kopen via de App Store.
voorbeelden hiervan zijn bv. TOMTOM en navigon.

Als je je iPhone jailbreakt kan je dit alles gratis downloaden.

M.v.g.

Mrboonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zeg toch niet bv: "ik zou je aanraden om hem te jailbreaken"? ik zeg maar gewoon dat het gratis is dan. Maar ik begrijp je terechte reactie. Ik hoop dat hij je reactie leest! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Tomtom app op de iPhone mist diverse functies die met Tomtom 7 voor Windows Mobile wel mogelijk zijn:
Zo kun je geen zelf gemaakte poi-bestanden gebruiken, alleen de standaard poi's die al in Tomtom zitten.
Er zijn vele smartphones welke ook als navigatieapparaat te gebruiken zijn.
Voor android en iphone heb je navigatiesoftware te koop van de verschillende aanbieders.

Ik weet dat TomTom ook een aparte carkit (om tegen het raam te plakken) voor de iPhone heeft, waarmee het GPS signaal een stuk verbeterd word. Deze is niet voor andere telefoons beschikbaar, momenteel alleen voor iPhone 3G, 3GS en 4G.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf de Sony Ericsson Xperia Arc met NAVIGON MobileNavigator voor Android. Werkt echt super! Maar heb geen autokit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Nokia smartphones hebben GPS en daar heeft Nokia GRATIS hele goede navigatiesoftware bij genaamd ovi Maps.
Voor andere navigatiesoftware moet je ook rekenen op €60 en dan zijn de kaarten nog niet eens lokaal. Waarmee je in het buitenland de roaming internet kosten voor je kiezen krijgt.

Dus Nokia is de beste keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mits die bepaalde Nokia wel een goede GPS ontvanger heeft. Mijn afgelopen twee nokia's een n82 en n97 waren wat dat betreft heel verschillend. De n82 deed het perfect. overal bereik en goed bereik. Met de n97 zat ik constant 100 meter naast de snelweg te laat bij kruispunten enz. Niet te doen dus.
Daarbij klopt je verhaal over dat de kaarten dan niet lokaal zouden zijn niet. Dit is alleen zo bij Google Maps. En dat is gratis. Voor applicaties waar je 60 euro voor betaalt, kun je de kaarten gewoon downloaden. Vaak van alle landen van de wereld.
Dus zo stellig zeggen dat Nokia de beste keuze is, is totale onzin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van welke navigatiesoftware heb je dan downloadable en dus lokale kaarten? Heb eerst de N97 mini gehad met perfecte navigatie. Heb nu een BlackBerry en heb alle mogelijke software merken/makers beoordeelt. Maar allemaal halen ze hun kaartinformatie online vandaan. Onder het verkoop argument dat je altijd de laatste kaarten gebruikt.
Ik ben ze dus nog niet tegengekomen. Als je een referentie hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt hier gevraagd naar de Galaxy S2. Voor de Galaxy S2 is er bijvoorbeeld Sygic, bij Sygic kun je de kaarten downloaden naar je Sd geheugen. Net als bij TomTom voor een Nokia (TomTom komt in de zomer ook naar Android). Sygic is er overigens ook voor Nokia met downloadbare kaarten. Werkt beter dan Ovi moet ik zeggen. Blackberry durf ik niets over te zeggen, heb ik nooit gebruikt. http://www.sygic.com/en/android (onderaan staat "Maps stored on the phone")
ik heb zelf de samsung galaxy europa.
deze heeft android en zeer goede navigatie en de telefoon is erg goedkoop en de navigatie is gratis.