Detectie mobiele telefoon

Kan men ook mobieltjes traceren wanneer die uit staan?mijn vrienden zeggen dat de accu eruit moet om niet getraceerd te worden.
Utahkid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Kimath
12 jaar geleden
waar ben je bang voor? word je gezocht ofzo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat iemand zich dat afvraagt betekent misschien wel helemaal niks. Als iemand vraagt hoe vogels in de lucht blijven, vraag je toch ook niet of ie zelf wil gaan vliegen?

Antwoorden (2)

De accu zelf doet er niet aan. Wil je echt niet gedetecteerd worden, dan moet je je mobiele telefoon in de magnetron leggen. (Niet aanzetten hé)

Toegevoegd na 59 seconden:
Korte toelichting: de magnetron laat geen stralen door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het metalen kastje verhaal is een beetje van "zeker is zeker" maar beslist onzin: als de batterij eruit is kan de telefoon niets ontvangen of zenden, dus op afstand kan hij ook niet gelokaliseerd worden. Zie antwoord hieronder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een laptop bestaat niet de opsporing met GPS omdat een laptop geen GPS ontvanger aan boord heeft.
Er schijnen wel programma's te zijn die het IP-adres van een computer op slinkse wijze doorgeven als die computer op een andere netwerkaansluiting worden opgestart, maar dan is opsporing minder eenvoudig. Gr. Koos.
Als een mobiele telefoon uitgeschakeld is zal zowel de zender als de ontvanger niet werken. Er kan dan dus ook niet bepaald worden waar hij zich bevindt. Ook in vliegtuigmodus is dat het geval, je kan dan nog wel je agenda gebruiken en spelletjes doen.
Als de telefoon stand-by staat zal hij een bepaalde zendmast in de buurt ontvangen, hij meldt zich daar ongemerkt bij aan, en de zendmast "weet" dat hij daar aangemeld is zodat die mast contact kan maken als je gebeld of geSMSt wordt. Loop je uit het gebied van die mast dan zal de telefoon ongemerkt een nieuw signaal zoeken en zich hierbij aanmelden. Op deze manier is door de provider dus te volgen waar ongeveer jouw mobiel zich bevindt.
Het is dus niet echt nodig om de batterij uit je telefoon te halen!
Er bestaan slimme anti-diefstal programmaatjes die je kunt installeren op je telefoon als die een GPS aan boord heeft: als je telefoon gestolen is ziet de dief niets bijzonders, maar jij kunt met een computer of een andere telefoon het programma via internet activeren zodat hij zijn coördinaten per SMS of internet naar je terug stuurt.
Dan weet je binnen een paar meter nauwkeurig waar de telefoon is.

Grtz. Koos.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op korte afstand met een metaaldetector is de telefoon natuurlijk wel te vinden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestaat dit ook voor een laptop?