foto's ipad

klopt het dat foto's op een iPad veel minder ruimte innemen dan op de computer? Ik heb nl. zo'n 10 GB aan foto's op m'n computer en op mijn iPhone is diezelfde hoeveelheid foto's verminderd naar 1,6 GB. Op de iPad is het dan ook minder toch, maar ik denk wel iets meer dan 1,6 door de hogere resolutie. Klopt dit?
Bedankt!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Inderdaad worden de foto's door iTunes gecomprimeerd voordat hij ze op je iPad zet, dit omdat de resolutie van de foto's toch veel te hoog is en je zo dus ruimte op de iPad bespaard.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor de iPhone geld hetzelfde, maar inderdaad een lagere resolutie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok bedankt! Dan weet ik hoeveel GB ik vrijdag moet nemen :) 16 is dan meer dan genoeg voor mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmm... Ik zou toch een 32GB adviseren, voor 100 euro meer 2x zoveel opslag en Apps en films nemen ook aardig wat plaats in en later uitbreiden kan niet ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is idd zo, maar als ik een film kijk, gooi ik die er als ik hem heb gekeken er vanaf en dan zet ik er weer een nieuwe op. En ook niet al m'n muziek gaat erop, alleen de beste nummers; je stopt een iPad immers niet even onderweg in je zak om muziek te luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb toch maar 32 GB genomen :)

Andere antwoorden (2)

Nee dat klopt niet. Een foto van 3MB op je PC zal ook gewoon 3MB aan ruimte innemen op een iPad. Natuurlijk kan je zelf de kwaliteit verlagen, dan wordt de bestandsgrootte kleiner. Maar dat geldt evenzeer voor de PC als voor een iPad of wat voor een computer dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmmm, vaag... Waarvoor staat er op m'n telefoon dan maar 1,6GB aan foto's. Het zijn precies dezelfde en ook precies evenveel foto's als op de computer. Verlaagt 'ie dan automatisch de kwaliteit?
Bedankt voor het antwoord trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aha, ik heb het al gevonden. De resolutie wordt idd automatisch lager gemaakt. In de vorige versies van iTunes kon je nog aanvinken dat de foto's in originele resolutie werden gesynchroniseerd, omdat het toen nog mogelijk was om je iPod als harde schrijf te gebruiken. Nu kan dat niet meer en is het dus standaard een lagere resolutie op een 'iOS-device.'
Je kan als het goed is op iTunes instellen dat je de foto's eerst comprimeert voordat je ze op de iPad zet, dus het is goed mogelijk dat er minder geheugen nodig is om dezelfde hoeveelheid foto's op je iPad te zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aha, ik heb het al gevonden. De resolutie wordt idd automatisch lager gemaakt. In de vorige versies van iTunes kon je nog aanvinken dat de foto's in originele resolutie werden gesynchroniseerd, omdat het toen nog mogelijk was om je iPod als harde schrijf te gebruiken. Nu kan dat niet meer en is het dus standaard een lagere resolutie op een 'iOS-device.'