Kan je met n telefoon met 5 mp camera (iPhone 4) dmv een app foto's maken met 18 mp?

In de AppStore autostitch panorama 1,59 panorama is al niet echt realistisch maar is een programma in staat meer megapixels te creëren dan je camera toelaat? Gr. Nikita

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dit is echt iets wat door de hardware in je telefoon wordt geregeld. Het aantal megapixels die je gsm kan verwerken hangt af van het type lens, en nog belangrijker de chip in de camera.

Ook is de ruimte tussen de chip en de lens een belangrijke factor voor de kwaliteit en het maximum aantal megapixels van de uiteindelijke afbeelding. Zo zul je bij echte 'camphones' vaak zien dat de camera wat uitsteekt uit de behuizing. denk maar aan de Nokia N95. Daar zit voor telefoonbegrippen een goede camera in en als je naar de complete module kijkt op de achterkant van de telefoon, dan zul je zien dat het een flinke jongen is.

Ditzelfde geldt voor bijvoorbeeld de SE Satio, ook hier is voor de techniek van het cameragedeelt redelijk wat ruimte nodig om de uiteindelijke 12 megapixels te genereren.

Software welke belooft meer megapixels te leveren zullen dit effect met trucjes in de uiteindelijke afbeelding bereiken. Zo zal er veel meer rek op de afbeelding ontstaan en zal er geprobeerd worden om meer scherpte toe te voegen. Op het scherm van je telefoon zal het resultaat er soms wel een stuk beter uitzien, maar als je de afbeelding afdrukt, of op een televisie bekijkt valt het resultaat echt tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kunt er wel een groter bestand van maken, dus ook het aantal pixels vergroten, maar niet meer scherpte in de foto brengen volgens mij.

De foto wordt wel groter, maar ook blokkiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan niet :) je fotocel heeft maar X aantal pixels. die kunnen er niet zomaar bijkomen. dit is niet software matig. dit prog zal meer megapixels creëren door een panorama foto te maken. dus ja als jij een 5 megapixel cam hebt en dit prog plakt er vier aan elkaar. ja dan heb je wel een grotere foto met 18 mega pixel.

op deze manier is ook de grootse foto oid gemaakt... 45GIGApixel.... http://gigapan.org/gigapans/48492/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inmiddels zijn we bij na Londen met 80Gp nu bij 111 Gp in Barcelona ...
http://www.360cities.net/london-photo-en.html
http://www.sevilla111.com/default_en.htm
Ja ik had iphone 3 eerst, en toen konde ze 5 mp van maken,
Dan maakte je eerst de foto (zelfde kwaliteit als altijd) en daarna maakte die het scherper ofzo zag der wel beter uit maar 5mp en 18mp is wel een groot verschill maar dat de kwaliteit van de foto beter word is dus zo maar zo erg NO Idea!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd. je lens neemt het op en die programma verdeelt die pixels in nog meer pixels maar die blijfen het zelfde als wat je maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bv panoramafoto's door losse foto's te maken die je daarna met een stitchprogramma aan elkaar te plakken Het aantal megapixels worden dan opgeteld maar dat moet in het stitchprogramma ingesteld worden. Dat geldt ook voor HDR fotografie. Daarbij worden 3 foto's gemaakt met verschillende belichtingen en daarna op elkaar gelegd via sofware. Ook daar kun je de instellingen dan zodanig zetten dat je de pixels op telt en een hoog dynamische foto krijgt met meer pixels. Ik weet niet of je de belichting kunt beinvloeden in een iPhone.