Leesbevestiging SMS op GSM (GEEN ontvangstbevestiging)

Weet iemand welke telefoon een leesbevestiging stuurt wanneer er een SMS van een bepaald nummer ontvangen wordt.

Case:
Het beveiligingsysteem stuurt bij een alarm, een SMS naar de BHV-ers. Het systeem moet daarna een soort melding krijgen dat het bericht is gelezen. Een ontvangstbevestiging is in deze niet voldoende omdat we er zeker van willen zijn dat de BHV-er het bericht heeft gelezen en actie onderneemt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Vrijwel elke telefoon kan een antwoord sturen. Beter kun je je aansluiten bij een aggregator (ook wel gateway genoemd) die je ook een Status-Report aanlevert. Op deze manier ben je niet afhankelijk van de ontvangende telefoon, maar bevestigt het netwerk dat een bericht ontvangen is. Je moet daarbij wel even opletten dat de status reports snel worden afgeleverd (dus geen deal waarbij dezen eens per dag in batch worden afgeleverd). In Nederland zijn er verschillende bedrijven actief die je daarin kunnen helpen. Ik noem er twee: CM in Breda en Netsize in Rotterdam.