Hoe krijg ik die corona vaccinantie app in mij ouwe nokia?

21 juni krijg ik mijn 2e pfizer prik. Bijkbaar kunnen we daarna op vakantie en naar evenementen.
We moeten dan wel op onze gsm laten zien dat we clean zijn. Daarvoor moeten we een app downloaden of zoiets, maar hoe krijg ik die in mijn 15 jaar oude nokia?

2 jaar geleden
in: Apps
2.3K
jc54
2 jaar geleden
Welk type Nokia?
ronron1212
2 jaar geleden
Je moet twee weken na de tweede prik wachten. Maar je kunt tegen die tijd ook gewoon het formulier Printen met de QR CODE. Daarnaast is misschien dan ook het gele boekje of je inentingsbewijs wel goed.
Utrecht
2 jaar geleden
Hier kan je de app vinden/downloaden:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.rijksoverheid.ctr.holder&hl=nl Je toestel heeft wel minimaal Android 6.0 nodig.
Ik verwacht niet dat een 15 jaar oude Nokia dat heeft. Dan ben je aangewezen op het uitprinten van je QR code. Of je koopt eens een nieuw toestel (is voor veiligheid en allerlei andere apps ook beter).

Antwoorden (1)

De Corona app krijg je niet op zo'n oude Nokia. De Corona vaccinatie app heeft tenminste een smartphone nodig om te kunnen draaien. Ik begrijp dat die Nokia geen smartphone is waardoor je die app niet kan installeren.

Vanavond is op de persconferentie aangegeven dat er 3 mogelijkheden waren om te laten zien dat je bij evenementen e.d. kan zijn:
1. Je bent ingeent
2. Je hebt een negatief testresultaat (uit het hoofd niet ouder dan 48 uur)
3. Je bent positief getest in de laatste 6 maanden.

Het voordeel van de Corona app is dat het aangeeft dat je naar binnen mag, maar dat degene die het controleert niet kan zien welke van de 3 mogelijkheden het is geweest. Als je de app niet kan of wil installeren, zal je dus bewijs zelf moeten meenemen. Het nadeel is dan dus dan de controleur bij het evenement dus kan zien met welke reden je toegang zou moeten kunnen verkrijgen.

Voor vakanties kan je ook met het corona paspoort kunnen doen ipv de app. Ik durt niet te zeggen of in het buitenland deze app geaccepteerd wordt.