Hoe kan ik een schermopname maken van mijn Samsung Galaxy S10 met geluid van mezelf en de persoon op het scherm?

Ik wil dus heel graag met mijn Samsung Galaxy S10 een schermopname maken van mijn eigen livestream maar als ik dat doe met de bekende apps wordt er geen geluid opgenomen hoe kan ik dit makkelijk oplossen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Apps
2.4K
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Waarom gebruik je niet de optie van Samsung zelf?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ook dan kun je geen opnames maken met geluid het gaat erom dat ik een opname wil maken van een livestream waarbij ik zelf maar ook de mensen die in de livestream zitten kan opnemen met geluid erbij maar door privacyregels lukt het niet en dat heeft verder niks te maken met de app maar met Android.

Antwoorden (1)

Zo activeer je schermopnames in Android Q

Ga naar Instellingen > Systeem > Geavanceerd > Ontwikkelaarsopties;
Ga naar Functievlaggen;
Zoek de optie settings_screenrecord_long_press en schakel deze in;
Om nu een schermopname te maken, houdt de aan/uit knop lang ingedrukt;
Druk lang op de optie ‘screenshot maken’;
Klik in het dialoogvenster op ‘start recording’;
Druk ook in het volgende venster op ‘start recording’.
Terwijl de schermopname gemaakt wordt, staat er boven in beeld een notificatie waarmee je de opnames kunt stoppen of pauzeren. De voltooide video vind je terug in je mediagalerij. Veel gebruikers geven echter nog aan dat de functie niet goed werkt. Opnames stoppen bij sommigen alleen als het toestel opnieuw wordt opgestart en de video’s zijn soms naderhand onvindbaar. De verwachting is dat deze functie nog ‘werk in uitvoering is’ en dat het goed werkt zodra Android Q voor iedereen beschikbaar komt.