Moet er eerst een cursus gevolgd worden om een simpele game app te maken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Apps
1.6K

Antwoorden (3)

Nee, je kan ook de benodigde informatie zelf opzoeken op het internet.
6 jaar geleden
Bij het ontwikkelen van een game wordt veel wiskunde gebruikt.
Het afvuren van een laser naar een doelwit of het botsen tegen een muur van een game-auto zijn allemaal dingen die gerealiseerd worden met veel wiskunde.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Bij het ontwikkelen van een game wordt veel wiskunde gebruikt.
Het afvuren van een laser naar een doelwit of het botsen tegen een muur van een game-auto zijn allemaal dingen die gerealiseerd worden met veel wiskunde." Nooit van object georiënteerd programmeren gehoord? Hiermee gebruik je modules die al veel rekenkundig puzzelwerk voor je heeft voorbereid, deze modules plaats je als classes in je eigen programmeerwerk en zonder maar één regel wiskunde te kennen maak je hier de leukste spellen mee.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wist ik niet. Maar wanneer ik "math helper classes for game development" zoek zie ik dit: How is math used in video game designing and programming? Math is an absolute fundamental foundation to successful game development and game design.
https://www.quora.com/How-is-math-used-in-video-game-designing-and-programming
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, je kunt natuurlijk ook programmeur worden om die modules te ontwerpen, maar dit soort low-level development is alleen voor de happy few weggelegd die universitair geschoold zijn. Zonder verder te kunnen klikken zou je eens kunnen kijken op: http://graphics.ucdenver.edu/4920/modules.html En onder visual programming with blueprints zie je hoe je met de unreal engine gewoon modules aan elkaar verbindt om een poppetje in een wereld te laten bewegen. Maar de modules en classes die ik eigenlijk bedoelde plaats je in Java of C++/C#
Ja, enige vorm van cursus is noodzakelijk. Je moet namelijk kunnen programmeren.
Dat programmeren kun je on-line leren. Google er maar eens op.

Belangrijk is de taal waarin je gaat leren programmeren. Er zijn talen die eenvoudig zijn voor beginners, maar die wat beperkter zijn in hun kunnen en er zijn talen die geavanceerd zijn maar moeilijk te leren.

Begin eenvoudig ! ("Je moet eerst leren kruipen voor je kan lopen. En pas wanneer je kan lopen kan je leren rennen.")

Een goede start voor een beginner lijkt mij javascript i.c.m. HTML. Het is een taal die snel zichtbaar resultaat geeft, en bovendien is het een goede opzet naar het grotere JAVA.
Veel spelletjes worden in C geprogrammeerd. Kijk daar ook eens naar, wanneer je daar aan toe bent.

Een leuke start in javascript is b.v. hier te maken: https://www.codecademy.com/courses/javascript-beginner-en-rV00O/0/1

Meer over populaire programmeertalen is b.v. hier te vinden:
https://blog.bonque.nl/wat-spreken-developers-dit-zijn-de-8-meest-gevraagde-programmeertalen_3/
LeonardN
6 jaar geleden
Wat is de definitie van cursus?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Betekenis 'cursus' cur·sus (de; m; meervoud: cursussen)
1 reeks van lessen
2 schooljaar http://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/cursus In mijn antwoord refereer ik aan betekenis 1. Een cursus kan ook on-line en zonder menselijke leraar (maar wel via lesmateriaal) gevolgd worden. Merk op dat ik niet voor niets de zorgvuldig gekozen woorden: "enige vorm van cursus..." in mijn antwoord gebruik.