Een onbekend iemand heeft mijn moeder en zus toegevoegd op WhatsApp, wat moet ik doen?

Mijn moeder en zus zijn vandaag rond 15:00 allebei toegevoegd door een buitenlands nummer +212 616 nog wat. Uit onderzoek blijkt dat dit de area code was voor Manhattan en New York, maar als ik probeer te converseren met die persoon, praat hij alleen maar Arabisch en Frans. Ikzelf heb hier geen last van. Wat is dit? Komt iemand dit bekend voor en wat moet ik hiertegen doen, want ik vertrouw het niet.

Toegevoegd na 15 minuten:
Correctie, het is tevens een nummer dat voorkomt in Marokko. Een bedrijf genaamd Itissalat Al-Maghrib, een telecommunicatiebedrijf.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Apps
9.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Gewoon blokkeren
Cryofiel
9 jaar geleden
+212 is niet Manhattan en New York; het is Marokko en de Westelijke Sahara. Geen wonder dus dat die persoon Arabisch en Frans spreekt.

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat die persoon "verkeerd verbonden" is. Als je hier last van blijft hebben kan je de nummer simpel blokkeren via je instellingen op je whatsapp. Dan kan die persoon niets meer sturen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja maar, het is wel heel toevallig dat die persoon mijn moeder en mijn zus in zijn whatsapp heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij heeft mijn moeder wel geblokkeerd nadat ik hem vroeg wie hij was en hoe hij aan het nummer kwam. Hij reageerde enkel in Arabisch en Frans.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is het iemand die jullie kennen, heb je een vriend of kennis die goed Frans of Arabisch kan spreken? Als je echt wil weten wie er achter zit zou ik een vriend van me die Frans of Arabisch spreekt laten bellen naar dat nummer om erachter te komen wie het is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is lastig, ik zou die nummer gewoon blokkeren op whatsapp. Meer kun je jammer genoeg niet doen, denk ook niet dat de politie van hier erachter kan komen wie de eigenaar van de telefoonnummer is. Hoop dat de onbekende uw moeder en zus met rust zullen laten. Succes nog!