Hoe werkt whatsapp met een tijdelijk nummer?

Ik heb nu een nieuwe simkaart met een ander nummer, maar ik krijg op dezelfde kaart op 14 juli mijn oude nummer terug. Nu wil ik wel whatsapp al gaan gebruiken, maar ik wil eigenlijk tot die tijd wel whatsappen. Maar ik wil niet mijn gespreksgeschiedenis kwijt zijn. Moet ik dan tot die tijd met een ander nummer appen, zonder al mijn contacten en dan op 14 juli whatsapp verwijderen en vervolgens weer installeren met mijn oude nummer of is er nog een andere manier mogelijk? Ik had al wat gelezen over 'wijzig nummer' op whatsapp, maar is dit ook hierop van toepassing? Alvast bedankt!

Toegevoegd na 29 minuten:
Nieuwe simkaart ivm nieuwe mobiel

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Apps
5.6K

Antwoorden (2)

Denk dat 'wijzig nummer' van toepassing is. Mijn ervaring met een tijdelijk nummer in combinatie met het gebruik van WhatsApp, is dat je na 14 juli twee nummers zult hebben: één voor bellen/sms'en/etc., en één voor WhatsApp. Niet handig, dus zul je je nummer moeten wijzigen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus dan doe ik eerst op mijn oude telefoon (met oude simkaart) bij whatsapp 'wijzig nummer' naar mijn nieuwe nummer (van mijn nieuwe telefoon waar een nieuwe simkaart in zit) en dan op 14 juli op mijn nieuwe telefoon met nieuwe simkaart weer wijzig nummer naar oude nummer?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij wel, ja.
Beste Kimberly.

Waarom zou je nu al meteen dan je nieuwe simkaart gaan gebruiken. Zoals je zegt wordt je nummer pas overgezet op 14 juli. Je kunt dus je oude simkaart nog tot die tijd gewoon gebruiken. Op 14 juli zal dan het nummerbehoud worden uitgevoerd en komt je oude nummer ipv het tijdelijke nummer op je nieuwe simkaart.
Deze omzetting vind meestal in de ochtend uren plaats.

Ik denk dat je jezelf een hoop gedoe kunt besparen door niet nu meteen je nieuwe sim te gaan gebruiken. Of is er een dringende reden om dat de komende twee weken wel te doen?

Je hoeft ook niet iedereen op de hoogte te brengen van eerst je tijdelijke nummer om ze vervolgens weer te laten weten dat je je oude nummer weer 'terug' hebt.