Wat gebeurt er met je oude whatsapp op je oude telefoon als je een nieuw account installeert op een nieuwe telefoon?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Apps
9.3K

Antwoorden (2)

niks. Die blijft gewoon bestaan. Je kan op je nieuwe telefoon ook je oude whatsapp nummer weer gewoon invullen en dan heb je gewoon al je gesprekken nog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met die oude whatsapp gebeurt vrij weinig, als je de telefoon niet meer gebruikt. Je kunt volgens mij beide blijven gebruiken. (Als je dat zou willen) Ik had een tijdje whatsapp op mijn computer en op mijn telefoon. Berichtjes ontvang je wel maar 1 keer op ieder apparaat: berichtjes die ik ontving op mijn pc kwamen niet aan op mijn telefoon, en andersom.

Wel is het dus zo, dat je berichtengeschiedenis opgeslagen wordt op je telefoon, niet op het netwerk. Als je dus je berichtengeschiedenis over wilt zetten naar de nieuwe telefoon moet je even op de site van whatsapp kijken, het is per telefoon verschillend wat je moet doen.

Omdat whatsapp niet het enige is wat achterblijft op een oude telefoon, is het handig om het schoon te maken als je hem aan iemand anders geeft of verkoopt. Je moet de SD kaart formatteren en de telefoon herstellen naar de fabrieksinstellingen. Als je niet weet hoe je dat moet doen kan je googelen naar het merk en type van je telefoon, met 'restore factory defaults' of 'factory reset how to'.