Is er een oplossing voor een sim only abonnement tijdens een lang buitenlandverblijf?

Vanaf februari ben ik circa 5 à 6 maanden in het buitenland woonachtig (binnen EU). Gedurende deze tijd wil ik graag mijn Nederlandse nummer behouden én gebruik kunnen maken van de internetbundel. Dit is echter waarschijnlijk in strijd met de fair usage policy, omdat ik langer dan 4 maanden voornamelijk in het buitenland het telefoonabonnement gebruik. Is hier een oplossing voor, zodat ik toch mijn nummer kan behouden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

In het ergste geval ga je een toeslag bij onredelijk gebruik betalen.

Vodafone bijvoorbeeld:
"Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op. Je krijgt een sms waarin we je op de hoogte stellen van je verbruik in het buitenland. Je krijgt dan twee weken de tijd om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen.
Kun je niet aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland en pas je je internetverbruik niet aan? Dan brengen we een toeslag in rekening."
.
Ben:
Ben je langer dan 4 maanden in het buitenland dan zal Ben wel roamingskosten in rekening brengen, dit is het tarief van Zone 1. Advies hier is om een lokale simkaart aan te schaffen als je voor langere tijd in 1 land verblijft.