Hoe bekom je een 0900 nummer?

Iemand beweert dat telefoonnummers beginnend met 09 enkel voor bedrijven verkrijgbaar zijn. Klopt dat?

4 jaar geleden
1.8K
Erna55
4 jaar geleden
Via google vind ik dit : https://www.belfabriek.nl/artikelen/hoe-begin-ik-een-0900-nummer

Antwoorden (1)

Nee, Je kan als particulier ook een 0900 beginnen.

Wat een 0900-nummer is
Een 0900-servicenummer is een virtueel telefoonnummer. Dit betekent dat het niet aan een fysieke telefoonlijn is gebonden, maar dat u er zelf voor kiest welke telefoon uiteindelijk rinkelt: uw vaste lijn of juist een mobiele telefoon. Of misschien zelfs dat callcenter in het binnen- of buitenland dat buiten kantooruren uw bereikbaarheid garandeert. Hoe dan ook, met een 0900-nummer heeft u niet alleen de vrijheid om het zogeheten eindbestemmingsnummer te kiezen, maar ook de flexibiliteit om deze eindbestemming op elk moment te veranderen.

Een ander voordeel van een 0900-servicenummer is het feit dat u zelf het beltarief instelt. Kies voor een kostendekkend tarief of juist voor een winstgevend tarief. Reken tussen de € 0,05 en € 0,90 per minuut of kies een gesprekstarief tussen de € 0,05 en € 1,40. De inkomsten die u hiermee genereert minus de kosten voor gebruik van het Belfabriek-platform krijgt u maandelijks punctueel op uw rekening gestort.

Hoe u een 0900-nummer aanvraagt
Zowel particulieren als bedrijven kunnen een 0900-nummer aanvragen. In onze 0900-servicenummershop vult u een nummer in om de beschikbaarheid ervan te checken. Wat ook kan is een woord (minimaal 7 letters) invullen om te zien of het gewenste naamnummer nog beschikbaar is. Zo is het voor bellers nóg makkelijker om uw nummer te onthouden.

Heeft u het gewenste nummer gevonden, dan vult u opdrachtformulier direct online in. U kunt het eventueel ook handmatig invullen wanneer u dat liever doet. Mailt of faxt u het ingevulde formulier daarna naar ons. Wij verzorgen de aanvraag van uw 0900-nummer bij het ACM. Het gehele proces tot aan de activatie neemt in totaal zo’n drie weken in beslag. In die tijd kunnen wij uw applicatie en uw doorschakelwensen voorbereiden, zodat op het moment van activatie uw nummer meteen precies zo is geconfigureerd zoals u dat wilt.