Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel data heb ik nodig om Pokémon Go te kunnen spelen?

Ik heb altijd een super goedkoop abonnement gehad zonder data maar Ik heb recentelijk een nieuwe smartphone gekocht en wil een data-abonnement zodat ik ook buitenshuis online ben en bijvoorbeeld ook zorgeloos Pokémon Go kan spelen. Maar ik weet dus niet hoeveel data ik hier minimaal voor nodig heb en hoeveel dit ongeveer zou moeten kosten!

Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
11.5K
jc54
5 jaar geleden
Ligt er aan, hoe vaak en hoe lang je via je databundel wilt spelen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat klopt. Ik ben niet van plan elke dag op Pokemons te jagen. Ik denk ook zeker geen unlimited data bundel nodig te hebben.
Het gaat er mij om dat ik het gewoon aan kan zetten als ik iets wil opzoeken/afspelen of zin heb een rondje door t dorp te maken om Pokemons te vangen. Dus stel een paar uur per week?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je een half uur Pokémon Go speelt, ben je ongeveer 5 mb data kwijt: https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/pokemon-go-databundel/

Een uurtje per dag spelen is dus ongeveer 300 mb in de maand.
Als je ergens gaat zitten waar een Pokéstop is en gratis wifi, kost het je natuurlijk geen data.

Een goede powerbank kopen en/of een Go-Tcha armband is wel een aanrader. Pokémon Go vreet batterij omdat je scherm aan moet blijven staan. Met een armband als de Go-Tcha kun je je scherm uitzetten en langer spelen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 03 juli 2018 16:47: tekst
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat was in 2016 inderdaad. Echter zijn er veel veranderingen aangebracht waardoor het op de dag van vandaag 7MB per uur kost.
Ik kan je robinmobile aanraden voor slechts 20 euro per maand heb je onbekend bellen, sms & internet (4G). Vanaf 15 euro heb je een 3g verbinding

Om jouw specifieke vraag te beantwoorden:
Je moet je ongeveer 7MB per uur rekenen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding