Wanneer zakken prijzen mobiele telefoons?

Ik wil graag de Galaxy S6 Edge kopen, maar deze is sinds de komst van de S7 vrij weinig in prijs gedaalt.
Zakt de prijs misschien vlak na het krijgen van je salaris of zijn er andere marktstrategieen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
17.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat van dat salaris ja wat betreft de aanbiedingen van grote winkel ketens . Providers vaak als ze een toestel goedkoper kunnen inkopen model gaat er een nieuwe komt er aan .( bij Apple ). Bij Apple op moment dat de nieuwe er echt is dan wordt het vorige model met snel 100€ afgeprijsd . Bij Samsung eerder op moment dat Apple met iets komt gaan die er ruim onderzitten nu Samsung ook premium is ( lijkt ) is daar minder urgentie voor . Dus in het hoogste segment is het uitstraling , top kwaliteit enz en dan pas de prijs . Dus de prijs is minder belangrijk in het premium segment er wordt daar in vorm en snufjes geconcurreerd . In de auto branche ook de goedkope ruziën over de prijs de dure / Porsche , Austin Martin enz op uitstraling en prestatie niet omdat het zo'n leuke aanbieding is .

Antwoorden (2)

Er kan best een jaar overheen gaan voordat die prijs (gemiddeld) zo'n 14 tot 18% zal zakken (uitgaande van de gemiddelde prijsdaling op mobiele telefoons vorig jaar). Ga er dus niet vanuit dat die telefoon over een maand bijvoorbeeld al de helft goedkoper is, daar zal zeker meer dan een jaar overheen gaan. De S7 is krap een maand uit en de S6 is nog maar van vorig jaar augustus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De getallen waar jij mee komt gaat over heel iets anders. Gemiddelde verkoopprijs kan namelijk ook stijgen. Het gaat erom dat als Nederlanders dit jaar besluiten om allemaal dure telefoons te gaan kopen de gem. verkoopprijs stijgt. Dat gebeurt dus in China volgens dat bericht (immers een opkomende economie). Dat heeft niets te maken met de daling van prijzen van modellen. (nou ja vast een beetje, maar het is echt het verkeerde getal bij dit verhaal).
Dure smartphones worden niet direct een pak goedkoper als hun opvolger uitkomt. Ze hebben eerder allemaal het zelfde prijspatroon waar ze de eerste maanden even duur blijven als de startprijs, dat duurt 3-6 maanden dan zie je een trage dalende lijn naar beneden tot een soort bodemprijs bereikt is na 1-1,5 jaar. Daarna kan omdat de prijsvechters stoppen met dat model de prijs zelfs weer stijgen. Uiteindelijk verdwijnen ze uit de markt voordat ze concurrerend worden met "budget"-modellen.

http://tweakers.net/pricewatch/368048/samsung-galaxy-s5-zwart.html
http://tweakers.net/pricewatch/436613/samsung-galaxy-s6-edge-32gb-zwart.html
http://tweakers.net/pricewatch/486801/samsung-galaxy-s7-edge-32gb-zwart.html
(scroll naar beneden voor de grafieken om te zien dat er amper prijsdrops zijn op het moment van uitkomen nieuwe model)

Op het moment van binnenkomen nieuw model is het oudere model toch al zo'150 euro goedkoper, dus de mensen die het topmodel te duur vinden hebben al dat goedkopere alternatief door het oudere model te kopen. De daling bij uitkomen nieuw model zou alleen interessant zijn als de prijs tot dan toe altijd gelijk was gebleven en nu hetzelfde zou kosten als het nieuwe model. Immers wie gaat een S6 kopen als een S7 even duur is?

Toegevoegd na 4 minuten:
De strategie is dus dat je met elk budget een telefoon kan kopen van Samsung. http://goo.gl/eGkNjq