Hoe kan gsm's met abonnement zo goedkoop zijn? Of zit er een addertje onder het gras?

Ik zie telefoons, die in de winkel soms honderden euro's zijn die gratis aangeboden worden bij een abonnement, terwijl, als je de kosten van die abonnement optel, dat veel goedkoper is als de toestel los kopen.

Voorbeeld:
http://www.belsimpel.nl/sony/sony-xperia-z-ultra-black/abonnement?utm_source=1001&cntd=1#aanb_14962_15023

abonnement is minder als 5 euro per maand, looptijd 2 jaar, dus totaal ben je 120 euro kwijt, terwijl het toestel los veel duurder is? En je krijgt er ook nog 75 minuten per maand voor.

Mijn vraag: Wat is de adder onder het gras?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er wordt gewoon gigantisch veel verdiend aan die telefoons en aan het telefoneren zelf ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok, maar zelfs als de winst 100% zou zijn, en ik zou de abbo na 2 jaar opzeggen, dan nog ben je en rund als je de telefoon los koopt? Want veel goedkoper uit als je die met abbo koopt? Ok, ze zullen wel hopen dat je gigantisch buiten de bundel gaat bellen, maar daar ben ik niet bang voor, ik bel niet veel.

Antwoorden (2)

Ja je zegt het goed, je krijgt 75 minuten. Maar 75 minuten wat? Dat is namelijk alleen bellen of sms. Voor die prijs werkt internet niet, want daarvoor heb je een duurder abonnement nodig, wat ook mb's bevat. Maar het is nog steeds wel erg goedkoop. Ook de kosten voor minuten of sms buiten de bundel vallen me nog wel mee.

De telefoon is wel gelockt, je kunt dus niet zomaar ergens anders een abonnement afsluiten want deze werkt alleen bij deze provider.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je die link volgt, dan staat daar dat de telefoon simlockvrij is.
Maar dan nog, waarom zou je hem unlocken? Je zit sowieso aan die abonnement vast voor 2 jaar, met 75 minuten per maand, dus waarom zou je daar dan geen gebruik van maken? En internetten doe ik alleen via wifi.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Na twee jaar kan je dus met dat toestel elk ander abonnement nemen ..
Ze laten het altijd goedkoop lijken, maar hoe dan ook zal je voor het toestel betalen. Dit doe je via het abonnement. Voor dit bedrag heb je alleen een paar belminuten terwijl je op diverse sim only websites zoals www.simonly.nl en www.sim-kaart.eu voor dit zelfde bedrag meer belminuten en internet mogelijkheden krijgt. Dat is toch wel een wereld van verschil.

Dus of je kiest voor de telefoon met weinig mogelijkheden binnen het abonnement. Of je kiest voor een sim only waar je veel meer mee kan dat hetzelfde kost.

Verder hopen providers dat je langer klant blijft, diepte investering kun je het noemen.