kan ik mijn telefoon abonnement eerder laten beëindigen?

ik heb op dit moment een twee jarig telefoon abonnement bij T-mobile,
dit abonnement is in gegaan op: 6 december 2012 en loop nog tot 5 december 2014.

nu heb ik ergens gehoord dat je een twee jarig abonnement na een jaar al kan op zeggen. klopt dit? en zijn hier kosten aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (4)

Als het goed is staat dit in de overeenkomst die je getekend hebt.

Doorgaans kun je een dergelijk contract voortijds beëindigen, maar meestal moet je dan een dermate hoge afkoopsom/boete betalen dat het goedkoper is om het abonnement gewoon door te laten lopen tot einde looptijd.

Je kunt wel alvast een brief (meestal willen ze brief bij opzegging) schrijven waarin je aangeeft dat je je abonnement per 5 december wilt opzeggen, dan kun je dat niet meer vergeten.
Het kan namelijk zijn (sommige contracten hebben zo'n clausule) dat je abonnement automatisch wordt verlengd met een X periode (meestal een jaar), tenzij je op tijd je abonnement opzegt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt het abonnement op zeggen maar je zult dan alle maandelijkse kosten tot het eind van het contract moeten betalen.
Beter is het dus om nog even te wachten en je tijd uit te zitten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is mogelijk om je abonnement voortijdig op te zeggen, maar hier zijn inderdaad kosten aan verbonden. Opzeggen van een abonnement dient schriftelijk te gebeuren, alhoewel enkele providers ook deze service digitaal aanbieden. Kijk voor de precieze kosten van jouw provider op de site van T-Mobile of op deze directe link:
http://www.opzeggen.nl/mobiele-telefonie/t-mobile/opzeggen?gclid=CK2DsvDMl78CFSfLtAod_hgA9g
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Opzeggen kan altijd, alleen geldt dat dan per einde contract. Wil je per direct van je contract af dan moet je vrijwel altijd de resterende maanden van je contract als afkoopsom betalen (zeker als je je abonnement inclusief een telefoon hebt afgesloten).

Dus als je een abonnement van 2 jaar hebt (bv van 28-6-2013 tot 27-6-2015) en de kosten zijn €30,- / maand en je zegt 1 jaar voor het einde op dan wordt je contract beëindigd op 27-6-2015. Wil je er nu vanaf dan is je provider gerechtigd om je de resterende termijnen (12 x €30,- = €360,-) in rekening te brengen. Daarbij kun je een boete krijgen voor het eerder opzeggen. Staat in je contract.

De reden waarom men dit zo doet is omdat je anders heel goedkoop aan een nieuwe telefoon zou kunnen komen en de provider met verlies achter blijft. Daarbij ben je akkoord gegaan met dát specifieke contract en mag de provider je er aan houden.

Wat wel vaak kan is na een bepaalde periode (soms al na een jaar, soms enkele maanden voor je contract afloopt) je contract wijzigen of verlengen tegen een nieuw tarief. Let hierbij wel goed op, meestal komt de looptijd van dit nieuwe contract bovenop de looptijd van je oude contract.