Heb ik een abonnement met mobiel internet nodig bij een iphone 5s 4g?

Ik ga misschien een iphone 5s kopen. Er staat bij de de uitleg dat er 4g op staat. Maar heb ik dan nog een abonnement nodig met mobiel internet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

De aanduiding 4G op de iPhone is alleen de aanduiding dat de iPhone met internet volgens het 4G protocol om kan gaan. Om ook daadwerkelijk te kunnen internetten moet je wel een abonnement of prepaidkaart nemen die internetten mogelijk maakt (of je een aparte bundel neemt moet je zelf weten - meestal is dat goedkoper dan per mb betalen als je geen bundel neemt).

Het is te vergelijken met als je een auto koopt. Als het een benzine auto is dan moet je er wel benzine in gooien, anders kun je niet rijden. De iPhone is in dit geval je auto, je abonnement/prepaid de benzine.

Toegevoegd na 15 uur:
Overigens kun je ook internetten via een wifi verbinding, dan heb je geen mobiel internet nodig. Alleen ben je dan qua snelheid van het internet afhankelijk van de wifi verbinding. Je gebruikt dan niet het 4G protocol.

Toegevoegd na 15 uur:
Als je een abonnement of prepaidkaart neemt moet je wel opletten of de internetondersteuning 4G toe laat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké bedankt voor de info! Ik heb er veel een gahad

Andere antwoorden (1)

Je hebt geen abonnement nodig met 4g om gebruik te kunnen maken van je iPhone 5s. Je kan gewoon met een sim only (zonder of met internet) gebruik maken van je toestel. Je kan verder ook gewoon internetten via WiFi. ALs je een internet abonnement neemt van 3G dan kan je gebruik maken van internet door middel van 3G. Sluit je echter een internet abonnement af met 4G, dan maakt je telefoon gebruik van 4G en 3G (3G waar 4G nog niet wordt gedekt).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een sim-only is een abonnement/prepaid vorm waarbij je geen telefoon krijgt. Alleen een simkaart zonder enige vorm van een abonnement (of dat nu vooraf of achteraf betaald is) werkt nooit.