Is het mogelijk een gsm abonnement zonder BKR toetsing af te sluiten?

Is het mogelijk indien je een notering hebt bij het BKR of andere instelling, toch bij een provider een abonnement af te sluiten met (gratis) GSM?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Toetsing vindt niet plaats bij BKR maar bij Preventel.

Klanten van telecombedrijven worden door die toetsing tegen zichzelf in bescherming genomen want er is al veel financiële ellende ontstaan door telefoonkosten die uit de hand zijn gelopen. Preventel bepaalt niet of je wel of geen abonnement afsluit, dat doet de provider.

Deze providers doen eraan mee:

KPN B.V.
Telfort B.V.
Vodafone Libertel B.V.
Hollands Nieuwe
T-Mobile Netherlands B.V.
Ben B.V.
Yes Telecom Netherlands B.V.
OnLine
Tele2
Rabo Mobiel B.V.
Connect-it Telecom BV

"Bij het aanvragen van een abonnement voor een telecommunicatie dienst wordt gecontroleerd of de persoon of het bedrijf bij de stichting Preventel geregistreerd staat.

Indien de persoon of bedrijf geregistreerd staat bij de stichting Preventel, kan de aanvraag door de aanbieder voor een abonnement worden geweigerd. "
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor dat is zelfs geen probleem, je bkr notering wordt niet meer gecheckt bij het afsluiten van een telefoonabonnement, ook niet als daar een gratis telefoon bij zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, dank je voor je antwoord! Weet je toevallig ook of er geen check plaatsvind bij Preventel (http://www.preventel.nl/) ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat weet ik niet, ik ken deze ook niet. In de link kun je vinden bij welke winkels je zeker geen bkr check krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat wel (staat ook in de link ;)), daar gaat het er alleen om of je je verplichtingen tegenover andere telefoonaanbieders en aanbieders van abonnementen hebt voldaan.