Kun je een abonnement annuleren?

Hoi!,

Ik zit met een vraagje. Binnenkort koop ik mij een telefoon met abonnement. Het gaat hier om een Tele2 abbo.

Nu is mijn vraag. Als het zo is dat ik opeens het niet kan betalen of een andere reden. Kan ik dan ook het abonnement annuleren? of zal ik er echt zonder enige mogelijk heid om af te komen aan vast zitten voor 2 jaar?

Dus als ik het niet zou kunnen betalen wat dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat dus wil zeggen kun je bv na een half jaar het maandbedrag niet meer betalen zul je nog in 1 keer de resterende 1,5 jaar aan maandbedragen in 1 keer moeten betalen. Ze geven de telefoon niet voor niks weg uiteraard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd dat als je iets niet kan betalen, je het dus niet kan kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook beter gewoon een telefoon kopen en een prepaid abonnement nemen.Ik ben hier nooit aan een abonnement begonnen .Altijd gebeld met een simlockvrij toestel met een T mobile prepaid waarbij je zelf een belbedrag kunt opwaarderen via een code.Zo heb je alles zelf in eigen hand.

Antwoorden (3)

Wilt u uw telecomabonnement voor het afgesproken einde opzeggen? Dan kan dat. Maar de telecomaanbieder kan dan bijvoorbeeld de resterende maandbedragen in rekening brengen. Hiervoor gelden geen vastgestelde bedragen. Ontstaat er een geschil over de hoogte van het bedrag? Dan kunt u De Geschillencommissie of de rechter vragen om hierover een uitspraak te doen. Er wordt vanuit gegaan dat je pas een abonnement afsluit, als je zeker weet deze te kunnen betalen, anders kun je beter prepaid kiezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nu al twijfelt of je het wel kunt betalen heb je een verkeerd abonnement want ja je zit er aan vast en dat is de reden dat de afgelopen jaren heel veel jongeren in de financiële problemen zijn geraakt. Je zult links- of rechtsom moeten betalen, anders krijg je schulden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms is het voordeliger om telefoon en abonnement van elkaar te scheiden. Ik heb zelf een LG Optimus 4x HD(P880) gekocht voor €440,- en daarnaast een sim only abonnement afgesloten bij Tele2 van €13,- per maand. Het totaalbedrag bedraagt €752,-. Als ik een abonnement inclusief telefoon had afgesloten dan was ik in totaal €800,- kwijt.

Als je een 1-jarig sim only contract afsluit en je kunt de mobiele abonnement niet kunt betalen, dan is de schuld aan Tele2 kleiner dan wanneer je hen €35,- per maand schuldig bent met een 2-jarige contract.