Bij KPN betaal ik 25 euro per maand voor mijn telefoonabonnement. Bij telfort betaal ik 2,50 per maand voor telefoonabonnement. Klopt dat?

Op telfort site zie ik dat telefoonabonnementkosten per maand 2,50 is, terwijl ik bij KPN 25 euro per maand aan abonnementskosten betaal. 25x zoveel als bij kpn. Wie heeft hiermee ervaring mee? Ik denk dat er een addertje onder het gras zit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

De Sinaasappels bij de C1000 zijn duurder dan appels van de AH.

Oftewel: Kijk je alleen naar de prijs of kijk je ook naar of het misschien verschillende producten zijn?

Voor die 2,50 van Telfort dat is waarschijnlijk een pakket met zo'n 100 belminuten en een paar SMS'jes en geen internet.
Die 25 Euro van de KPN zal dan wel gebaseerd zijn op meer belminuten, meer sms en dataverkeer.

Kans is ook aanwezig dat je bij de KPN de prijs van een abonnement hebt gevonden waar een nieuw toestel bij gegeven wordt, voor dat toestel betaal je in feite per maand ook een bedrag terug.

Kortom: Even de specificaties van de beide abonnementen naast elkaar neerleggen en vergelijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb over een vaste telefoonabonnement.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook bij een vast telefoonabonnement heb je verschillende mogelijkheden. Kijk wat de een aanbied en wat de ander aanbied dan zie je al snel waarom de een duurder is dan de ander.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zei je er in je vraag toch niet bij, dat je het over een vast abonnement hebt.
Hoe moeten wij dat dan weten?
Ik denk dat je voor die 25 euro een aantal nummers gratis kan bellen.
Ook vaste telefoon abonnementen hebben verschillende soorten abonnementen.
Vaak is het zo dat hoe lager het vaste bedrag per maand, hoe hoger de kosten per gesprek. Op verschillende websites kun je een vergelijker invullen waarmee je op basis van jouw belgedrag kunt uitzoeken welke aanbieder het voordeligst is.
Let er wel op dat er soms ook kwaliteitsverschillen (bv aantal storingen, kwaliteit klatenservice etc) zijn tussen providers. Dat je goedkoper uit bent wil dan niet altijd zeggen dat je ook beter af bent. Lees ervaringen van verschillende gebruikers van de providers in jouw regio om na te gaan hoe de kwaliteit is, of kijk bijvoorbeeld op de site van de consumentenbond.

Verder betaal je bij sommige aanbieders nog een apart bedrag voor de aansluitkosten, controleer dit ook goed.

Het kan zinvol zijn om niet alleen de tarieven voor vaste telefonie te vergelijken, maar ook eens te kijken of je met een totaalpakket voordeliger uit bent (bijvoorbeeld een pakket waarbij je ook tv en internet krijgt).

Als laatste heb ik zelf de ervaring dat het soms ook gewoon helpt om je eigen aanbieder te bellen en aan te geven: "Ik kan ergens anders voor veel minder geld hetzelfde krijgen, ik ben een tevreden klant en wil niet per se overstappen, maar het verschil is voor mij te groot. Kunnen jullie iets voor mij betekenen?"
Zo kreeg ik 10 euro per maand korting op mijn totaalpakket.
Zo kun je misschien toch bij een kwalitatief betere aanbieder blijven, voor minder geld.