Kun je de verlenging van je mobiele abonnement ook eerder in laten gaan als je maandkosten lager worden in plaats van hoger?

Veel providers bieden de mogelijkheid om al drie maanden voordat je abonnement afloopt, het abonnement te verlengen. Ik wil dat doen en dan overstappen van een abonnement met toestel naar een sim-only abonnement. Dat is zo'n 20 euro per maand goedkoper. Zou de provider hiermee zomaar akkoord gaan? Ik heb immers mijn toestel nog niet helemaal 'afgelost'.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Nee, helaas. De verlenging gaat pas in op het moment dat je huidige contract is afgelopen. Indien je verlengt met toestel, krijg je vaak al wel het toestel mee naar huis en kun je er direct mee bellen. Het abonnement blijft echter in alle gevallen (nieuwe telefoon of niet) bestaan tot het einde van je contract, het nieuwe contract - de verlenging - gaat pas na afloop in. Je zult dus nog even geduld moeten hebben tot je goedkopere sim only abonnement ingaat.