Kan ik mijn telefoonabonnement wat nog niet is ingegaan nog annuleren?

Ik heb een telefoon abonnement afgesloten bij t-mobile dat ingaat vanaf 24 november. Nu blijkt precies hetzelfde abonnement ergens anders veel goedkoper te zijn, dus wil ik het contract niet in laten gaan. Kan ik dit nog afzeggen, aangezien het abonnement nog niet is ingegaan? Zijn hier wettelijk bepaalde regels voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het online besteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, in de winkel afgesloten

Antwoorden (4)

Ja, je zit nog ruim voor de datum van het ingaan van het abonnement.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een overeenkomst afgesloten met T-mobile. De wet zegt hierover dat je je moet houden aan wat je hebt afgesproken. Dat het abonnement nog niet is ingegaan maakt niet uit. Je kunt wel bellen met T-mobile en vragen of ze uit coulance de overeenkomst willen opzeggen.

Iets anders is dat dit wellicht koop op afstand is geweest. Daar zijn aparte regels voor. Dan geldt meestal de mogelijkheid om binnen zeven dagen na de koop (ook voor diensten) de overeenkomst eenzijdig op te zeggen. Zie voor meer info de link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan je een abonnement wat je in de winkel afsluit binnen 24 uur annuleren. Als je een abonnement afsluit op internet kan je het echter binnen een week nog annuleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet geschoten is altijd mis, dus probeer het gewoon.
maar als je de telefoon al hebt, zit je er waarschijnlijk aan vast.
succes