Wat betekent lit?

In een zin als "bruh, it's lit".

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
86.2K

Het beste antwoord

'Lit' wil zeggen; 'geweldig leuk' of 'hartstikke gezellig'. Als een party cool, chill of gaaf is wordt vaak gezegd ;'it's lit'.
Als het feestje te gek voor woorden is en je er helemaal ondersteboven van bent of je bent erg high of dronken, wordt gezegd ; 'it's- of I'm lit af ( lit as fuck)
amc
5 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Voor zover ik weet is het een manier om te zeggen dat iets vet/cool/tof is. 'lit' betekent 'aangestoken' (the fire was lit bijvoorbeeld) en dus betekent het zoiets als 'on fire'. :-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lit kan je een beetje op het verkeerde been zetten, want dit heeft niets met vuur of brand te maken.
Als er iets leuks of spannends gebeurt en jij en je vrienden zijn hier opgewonden over, zeg je "It’s lit!" of "This party is so lit!'.
SimonV
6 jaar geleden
Je baas, je bro
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lit heeft meerdere betekenissen, het betekent legit of iets dat te maken heeft met vuur, goed verlicht.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Legit is volgens mij meer te vertalen naar echt of real.... Als je zegt dat je een legit copy hebt van windows wil dat dus zeggen dat je een legale kopie hebt van windows. Denk niet dat dat hetzelfde is als lit of het moet meerdere betekenissen hebben.
Je gebruikt het meestal om te zeggen als iets cool/vet/tof je weet wel is.