Wat betekent swalla?

Ik luister de laatste tijd een liedje van Jason Derulo met als titel Swalla. Volgens mij is dit straattaal. Wat betekent Swalla?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
5.2K

Het beste antwoord

Swalla komt van 'swallow' en is straattaal voor 'doorslikken'.

Je kunt veel in je mond stoppen en doorslikken en in een zin als 'shall we go swalla something babe" is het direct duidelijk dat dit zoveel betekent als; "Zullen we iets gaan drinken schat?"
In dit liedje wordt echter duidelijk specifiek 'pijpen' bedoeld. De hele clip geeft hints en is vooral op sex gericht. Ook de zin 'Bad girls gon swalla', betekent zoveel als 'stoute meiden gaan pijpen'....drinken zou nergens op slaan in dit geval.
In elk geval is de tekst dubbelzinnig, maar toch duidelijk vanwege de hints zoals de room gevulde cakejes, lik bewegingen tegen snoep in een bepaalde vorm enz.

Veel kinderen zullen de clip meezingen en erop dansen maar gelukkig de betekenis zo niet direct doorzien.
amc
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Swalla kan verwijzen naar alcohol drinken of naar orale sex.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Swalla kan ook een belediging betekenen dat je kreupel bent of niet goed ergens in.

Bijv. "You swalla hard." or "You're such a swallaer"