Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Dat is rond 15:00 uur.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De middag begint officieel om 12:00 uur en eindigt om 18:00 uur. Halverwege de middag zou dus betekenen om 15:00 uur.
De persoonlijke interpretatie van de 'middag' door diverse mensen, al dan niet afhangende van leefstijl of leefomgeving, doet hier helemaal niets aan af.
Omdat het woord 'halverwege' door velen enigszins vrijelijk wordt ingevuld en niet letterlijk wordt genomen, zou ik het houden op 'rond 15:00 uur'.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deze 2 antwoorden zijn juist, met name de toevoeging van Senay. De middag loopt van 12.00 - 18.00 uur. Hoe de leefstijl van een ander is, is totaal niet van toepassing.
Voor mij is dat tussen 2 en 3 uur. Ik denk dat het best streekgebonden is. In het ene deel van het land is het voor 3 uur in het andere erna. Dus als iemand je uitnodigt halfweg de middag zeg je: is goed dan ben ik er rond 3 uur, dan merk je aan de reactie wel of je goed zit
(Lees meer...)
7 jaar geleden
De laatste jaren is dat nogal veranderd. Was het vroeger rond 3 uur, tegenwoordig is 4 of bij sommigen zelfs 5 uur nog 'halverwege' de middag. Dat komt omdat men tegenwoordig later het avondeten nuttigt, vanwege de tweeverdiener maatschappij waar we in leven is dat niet meer strikt om 6 uur.

Overigens is 'halverwege' nogal een vage term, het zal niet op een half uur of een uur aankomen.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
In Zeeuws Vlaanderen noemen ze het van de vruren, zo rond vier uur in de middag,
Groet van Joske11
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding