Het is een Duitse naam en ik weet niet beter dan dat het uit Zwitserland komt. Mijn bron vertelt dat het een Duitse merknaam is met als herkomst een Deens produkt. In Denemarken wordt het echter 'hytteost' genoemd.

"Hüttenkäse is een Duitse merknaam. Het is echter van herkomst een Deens product. (Men noemt het in Denemarken echter hytteost”. ) Veel diëten maken gebruik van het product hüttenkäse. De kaas is namelijk arm aan vetten en koolhydraten, maar rijk aan proteïnen. De smaak van Hüttenkäse is romig en zacht zuur. "
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is Duits voor "Huttenkaas". Het heet huttenkaas omdat het vroeger door arme mensen in Oostenrijk werd gemaakt, die mensen woonden uiteraard in hutten.