Tijdsverschil tussen kopgroep en peloton.

Hoe meet men de tussenafstand tussen de kopgroep en peloton.
Ik zie vaak motorrijders en ploegauto's met tijdborden met de tussentijd. Je zult de afstand en snelheid moeten weten om te juiste tussentijd te bepalen. Maar hoe doet men dit rijdende weg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Renners hebben tegenwoordig een chip aan de fiets. De positie van elke coureur is hierdoor per GPS te bepalen. Zo kan er ook berekend worden hoeveel eerder een kopgroep op een bepaald punt is geweest, dan het peloton. Dit is het tijdsverschil. Tijdsverschil wordt voortdurend berekend.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

kopgroep fietst langs een vastgezet punt, en daarna komt het peleton langs datzelfde punt. hoeveel tijd zit daar tussen?