Worden wielrenners gecompenseerd als ze moeten stoppen voor trein spoorbomen?

Het lot van winnen of verliezen ligt in sommige coursen wel heel ver van de invloed van de renners af als ze moeten stoppen voor d trein, meer nog dan bijv. een lekke band. Wordt de tijd die ze moeten stoppen dan verrekend, of is het gewoon dikke pech?

9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
volgens mij wordt er altijd een route gekozen zonder spoorovergang. En anders zorgen ze ervoor dat er op die dag geen treinen rijden op dat traject...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gisten gebeurde het nog. De helft van een ploeg ging langs de spoorbomen op en de andere helft moest wachten. Ik geloof dat ze de eerste helft lieten stoppen om zo de anderen de kans te geven om de verloren tijd in te halen.
Ritsuka
9 jaar geleden
ja, ze lieten de groepen weer bij elkaar komen

Het beste antwoord

Officieel statement
Ondertussen heeft de organisatie van Parijs-Roubaix al gereageerd op het incident. "Het was gezien de veiligheidsomstandigheden onmogelijk om de koplopers te doen stoppen. Het tweede deel van het peloton werd wel een halt toegeroepen", klinkt het in een officieel statement. "Als gevolg hebben de wedstrijdcommissarissen in samenspraak met de directie van de organisatie het eerste deel van het peloton geneutraliseerd om een samensmelting met het tweede deel van het peloton te vergemakkelijken. Zo kregen we weer de situatie van voor het incident. Die beslissing werd gecommuniceerd via de wedstrijdradio."