Waarom moet ik altijd hoesten na het wielrennen?

Toegevoegd na 2 uur:
Heeft iemand ook een bron?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Kan ook veroorzaakt worden, doordat je luchtwegen wat zijn uitgedroogd, doordat je veel door je mond hebt ademgehaald. Iets wat dan kan helpen na afloop, is even stomen, door boven een stoombadje te gaan hangen, of door lang te douchen. In beide gevallen adem je waterdamp in, waardoor de uitdroging snel wordt opgelost.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoest is een natuurlijke manier van het lichaam om de luchtwegen schoon te maken, dus als je gefiest hebt heb je veel stoffen binnen gekregen
met het hoesten maakt het je keel schoon van ongename stoffen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door de uitputting
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de inspanning die je hebt geleverd zijn de longblaasjes verder open gaan staan om meer zuurstof op te nemen. Op het moment dat jij stopt met de inspanning zijn je longen dus meer open dan dat jij nodig hebt. Je lichaam reageert hier op door te hoesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een droge keel, kan je makkelijk hoesten. Er is geen reden ervoor.. Als je overtuigd ga dan even langs de huisarts...