Wat bedoelt Maarten Ducrot met "Ik ben benieuwd of hij gaat kraken"?

Ik heb net de etappe van de Tour de France bekeken.
Hij zei ook "Zal Nibali breken?" en "ze zijn aan het schudden en stompen"

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Kraken
wordt gezegd van een renner die de tempoversnelling niet meer kan volgen.
Breken
het peloton valt in twee of meerdere delen uiteen; soms door sterke tegenwind of zijwind bij het vormen van een waaier.
Schudden
Stevig tempo gaan rijden om veel renners kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
rare jongens die wielrenners. bedankt voor de informatieve link!