Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Campagnolo remmen afstellen hoe te doen?

Ik heb een oude Gazelle champion mondial racefiets met Campagnolo remmen. Alleen krijg ik de rem niet goed afgesteld. Zo blijf een remblokje steeds op de velg zitten als ik heb geremd. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De moer van het centrale draaipunt verwijderen, de remhevels demonteren, alles goed schoonmaken (zodat ze weer goed scharnieren) en alles weer monteren met een paar druppeltjes olie of een likje vet.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Eerst nagaan of er geen slag in je wiel zit. Zo ja moet die eerst verwijderd worden. Vervolgens die hendel in de bovenste stand zetten, de 2 remblokjes tegen de velg aanklemmen en met een stevige elastiek of houtklem vast zetten. De onderste imbus los draaien zodat de remkabel los zit, de remkabel stevig aantrekken en de imbus weer vastzetten. Als je nu de hevel naar beneden doe, moeten de blokjes op gelijke hoogte langs je velg lopen. Met het zwarte draaiknopje boven de hevel kun je nu fijn afstellen.
Voordat je dit alles doet wel zorgen dat alles schoon is en gebruik wat olie. Succes ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding