Hoe Tour de France meemaken op een berg?

Deze zomer wil ik graag de Tour De France meemaken op vakantie.

Het plan is om op een berg te staan, zodat de wielrenners langzamer voorbij komen dan als het vlak is, en je er dus langer van kan genieten.

Ik wilde een fiets huren om de betreffende berg op te rijden, maar tot wanneer is dit nog mogelijk voordat de weg wordt afgesloten, en wanneer kan ik dan weer terug naar beneden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
ronron1212
9 jaar geleden
de tour is tot volgende week zaterdag bergen zijn snel afgelopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat weet ik. Het gaat om Etappe 18, Hautacam, in de buurt van Lourdes, in de Pyreneeën.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zal in ochtend worden afgesloten normaal gesproken, afhankelijk van wanneer de fietsers precies komen. In ieder geval uren van tevoren, tourkaravaan moet er ook nog langs.

Antwoorden (1)

Bij bergetappes wordt de weg meestal de avond tevoren afgesloten voor motorvoertuigen. Op de dag zelf kun je meestal tot 2-3 uur voor de reclamekaravaan met de fiets omhoog. Dat zijn de officiële tijden, in de praktijk hangt het van de dienstdoende gendarmes af.