Waarom staat de naam van de wielrenner niet groot op het shirt?

In een voetbalelftal staan maar 11 spelers met groot hun naam op het shirt. Bij de tour zijn er dat meer als 100 en staat er alleen een nummer op de rug. Waarom geen naam?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

In de voetballerij gaat veel meer geld om dan in de wielersport. Hier kijken ze niet op een paar euro's om al die namen apart er op te drukken. In de wielrennerij worden de shirt per ploeg bedrukt om het een beetje goedkoper te houden. Hier krijgen de sporters dan ook losse rugnummers die op kunnen plakken.
Kortom, het is allemaal een geldkwestie.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft het niet meer te maken met het feit dat men zoveel mogelijk ruimte voor de sponsor wil? Kosten lijkt me onzin, naam is een paar euro.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een onzin antwoord. Drukken van shirts zijn echt niet de kosten. Een nummer erop laten drukken is echt niet veel goedkoper dan een naam..