Kan je midden in een route starten met endomondo?

Hallo,
Ik heb een route gekozen van een ander persoon bij Endomondo. Die route loopt in een rondje, de finish is dus op de startplek. Helaas start die route 40km van mijn huis, precies op de helft van de route. Kan ik de route ook beginnen dat dichter bij mijn huis begint? En dan de hele route toch nog volgen tot ik weer op mijn startpunt ben aangekomen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Je kunt gewoon beginnen op het punt dat het dichtst bij jouw huis is. Start Endomondo daar, ga lekker fietsen (of welke sport dan ook) en fiets de ronde die de andere persoon aangegeven heeft.

Aan het eind van de route heb je net zoveel gefietst als die andere persoon (behalve de paar kilometer van en naar huis, maar dat is verwaarloosbaar, en daar moet je 'm dan maar gewoon uitzetten). Dan kan je dus de resultaten vergelijken: hoe hard ging je gemiddeld et cetera.
Het enige wat je niet goed kan vergelijken is het schema in welke kilometer je het hardst ging (dat schema met de haas en de schildpad). Bij jou is je eerste kilometer namelijk op de helft van de route van die andere persoon. Dan ben jij nog aan het warmfietsen (warmlopen, warmsporten) en hij is dan lekker op gang. Maar als ji halverwege bent en lekker op gang bent zal hij moe zijn, want dat is het einde van zijn route.

Maar uiteindelijk zijn de gemiddelden natuurlijk gewoon met elkaar te vergelijken: wat is je gemiddelde snelheid; calorieverbranding, average pace... want de afstand, stand van de wind, hellingen etc. zijn hetzelfde.
(de windstand is bijna altijd gelijk in Nederland, er kan natuurlijk in windkracht wel wat verschil zitten).