Hangt er vanaf wat je doel is.
Een ligfiets is veel meer energie efficient. Je moet wel trainen omdat je net andere spieren gebruikt, maar uiteindelijk kan je er een stuk sneller mee fietsen. Geen zadelpijn, minder inspanning doordat je luchtweerstand heel anders is. Voornamelijk ben je een stuk sneller. Het is niet voor niets dat ligfietsers niet aan de tour de france mogen mee doen...

Er zijn ook nadelen:
- De snellere ligfietsen zijn laag, je wordt niet goed gezien en weinig overzicht.
- Door het liggen, ga je sneller zweten (natte rug als gevolg).
- Op- en afstappen is lastiger (met enige oefening kan het best soepel antuurlijk)
- Als je zo'n earodynamisch omhulsel hebt, koel je niet lekker af van de lucht.
- Je kan niet op je trappers staan voor extra kracht (maar dat hoeft meestal ook niet want je bent al zoveel efficienter).

Ligfiets heeft z'n voordeel, maar zeker in drukker verkeer is een gewone fiets wellicht handiger.

http://markbaaijens.nl/wp/blog/wielrenners-zijn-slimmer-dan-ligfietsers

Toegevoegd na 1 minuut:
In Noorwegen raakten organisatoren van een belangrijke wielerwedstrijd zo geïrriteerd door de prestaties van twee Nederlandse ligfietsers dat ze tijdens de wedstrijd de reglementen veranderden. Sijbrandij en Moens deden vorig jaar mee aan de race Trondheim - Oslo over 540 kilometer. Moens werd eerste, Sijbrandij tweede, maar de geldprijs ging naar de derde fietser, op een rechtoppe fiets. Voortaan mogen ligfietsen niet meer meedoen..

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/475345/1998/07/25/Wie-te-hard-gaat-mag-niet-meer-meedoen.dhtml