Moet de tourkaravaan stoppen bij nadering van een trein bij een spoorwegovergang of heeft deze voorrang? >Tour de France<

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou denken dat er wel voor wordt gezorgd dat er op dat moment geen trein langs komt.

Het beste antwoord

De trein heeft altijd voorrang. Dat moet ook wel, want de bomen gaan automatisch dicht wanneer er een trein aankomt.

In onderstaande Bron vind je het officiële reglement. In artikel 19 staat dat het renners verboden is, een spoorwegovergang over te steken wanneer de bomen zijn gesloten. Renners die dit verbod overtreden, worden gediskwalificeerd.

Tegenwoordig leggen de spoorwegen in overleg met de organisatie de treinen stil op die momenten cq die plekken waar de Tour langskomt. Bovenstaande regel blijft nog wel gelden, maar het zal er slechts bij zeer hoge uitzondering op aankomen.

Toegevoegd na 3 minuten:

Toevoeging:

Het gebeurt af en toe nog wel dat de renners moeten wachten voor gesloten spoorbomen. In 2009 is dat nog gebeurd - zoek op Internet op de zoektermen "Tour de France" en "level crossing" (beide tussen aanhalingstekens zetten).

De Tour doet ook andere landen aan; daar is de kans wat groter dat de spoorwegen niet mee kunnen werken door de treindienst aan te passen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel een mooie gelegenheid voor een plaspauze ;p

Andere antwoorden (4)

De renners moeten stoppen,trein heeft altijd voorrang.
12 jaar geleden
Vroeger kwam het nogal eens voor dat renners moesten stoppen wegens een langskomende trein.
Zoals je weet kan een trein niet zo snel stoppen, en het is daarom nogal lastig in te schatten of een trein tegelijk bij een overgang aan komt als de tourkaravaan. De trein had dus altijd gewoon voorrang, net als in elke andere verkeerssituatie.

Echter, tegenwoordig heeft de tour organisatie er samen met het spoorbedrijf voor gezorgd dat er op de tijden dat de tour langs komt geen treinen rijden op de betreffende trajecten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie hebben het fout, renners hebben voorrang. Echter is het oversteken wel op eigen risico
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Hoe zit het volgens jou met artikel 19 uit het tourreglement? Ik citeer: "
Il est interdit aux coureurs de franchir tout passage à niveau fermé. Les coureurs qui ne se conforment pas à cette prescription sont mis hors course par les commissaires.
" Vertaling:
"
Het is de renners verboden een gesloten spoorwegovergang over te steken. De renners die zich niet aan dit voorschrift houden, worden door de wedstrijdcommissarissen uitgesloten van de wedstrijd.
" Artikel 19 gaat verder met nadere detaillering van wat er dient te gebeuren wanneer de renners kort of lang voor gesloten bomen hebben gestaan, en wat er moet gebeuren wanneer een ontsnapte renner vanwege de gesloten bomen wordt ingehaald door zijn achtervolgers. Maar dat zijn details. Bovenstaande tekst lijkt mij vrij duidelijk.
Cryofiel
12 jaar geleden
(Min is overigens niet van mij - best kans dat je gelijk hebt, en dat het reglement dat ik heb gevonden intussen verouderd is.)
Renners zullen moeten stoppen, echter de tour rijdt volgens een strak geschat reisschema. Hierdoor zou het goed mogelijk kunnen zijn dat er afspraken worden gemaakt met treinmaatschappijen dat er op een bepaald traject tijdelijk geen treinen rijden. Zou je als renner ondanks alles doorrijden dan kan dit een reden zijn voor de tourdirectie om je een boete op te leggen of zelfs uit de koers te nemen.