Hoe heet de wielrenner die het ravijn in reed, te zien in het NOS- filmpje voor de Tour?

De NOS heeft momenteel een filmpje op de tv uitgezonden waarin reclame wordt gemaakt voor de uitzendingen die met de tour gaan komen. Daarin zie je eerst een lek rijdende Andy Schleck en daarna zie je een wielrenner die een diep ravijn in rijdt. Ik meen me te herinneren dat dit vier jaar geleden gebeurde en dat het een Afrikaanse renner betrof, maar wat was zijn naam ook alweer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sleck reed niet lek, zijn ketting begaf het;)

Het beste antwoord

Ik meen dat het de Zuid-Afrikaan Lee Augustyn was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja, dat was hem, dank u

Andere antwoorden (1)

Volgens mij was dat Joseba Beloki, die een bocht mistte. Lance Armstrong moest daardoor uitwijken en reed een stuk door gras en won daardoor enkele seconden. Uiteindelijk won Armstrong ook die Tour. Men zegt dat als Beloki niet was gevallen, hij een hele grote kans had gehad om Armstrong te verslaan.