Ik koop een nieuwe fiets . Een fiets voor veel km te fietsen(geen koersfiets) Waarop moet ik letten ,en welk merk raad je me aan voor kwaliteit .

merk fiets ,prijs kwaliteit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Waar je op moet letten:

*Of de maat goed is. Dat meten ze wel bij een goede fietsenhandelaar.
Lichaamslengte / framemaat vind je in de bron.
* Laat je door een goede fietsenhandelaar uitgebreid voorlchten. Dat kun je best doen, zonder koopverplichting.

*Wat voor soort remmen wil je. Terugtrapremmen, trommelremmen? Handremmen zou ik niet adviseren als je veel kilometers door weer en wind wil maken.
*Versnellingen.
* Frame: staal of aluminium.
* Verlichting: tegenwoordig heb je automatische verlichting, dat lijkt mij ideaal.

Lees over alles waar je op moet letten in de bron en hier:
http://www.plusonline.nl/reizenenvrijetijd/artikelen/artikel/1228/preview
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn voorganger heeft al een aantal goede adviezen opgeschreven. Ik zou er nog bij willen zeggen: neem een zg. hybride-fiets. Daar zweer ik zelf bij. Dat zijn de lichtere fietsen, sportief maar beslist geen koers- of racefiets. Ik zelf noem het eenvoudig "een opschietfiets".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik jou de BlackBuster van Batavus aanraden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen stalen buizen, maar een lichte fiets.
Ik heb zelf een frame van carbon op mijn Giant.
Gewoon geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je toch onder de 10kg blijft.

Deze fiets heb ik nu reeds enkele jaren uitgetest,en raad ik iedereen aan.

http://www.koga.com/nl/bike.asp?collectionid=11&segmentid=91&id=6699628