Is het normaal dat fiets-hometrainers heel ongelijk trappen?

Ik was bij een kringloopwinkel en daar hadden ze meerdere fiets-hometrainers, maar die waren allemaal erg vervelend om op te 'fietsen'.
Het is moeilijk te beschrijven. De zwaarte van de trapper is niet gedurende de hele slag even zwaar (zoals bij een echte fiets), maar is telkens heel zwaar en dan weer licht,
waardoor je telkens maar een halve slag per keer maakt.

Is dat bij alle fiets-hometrainers zo?
Of zijn deze allemaal versleten?
Of moeten ze gewoon weer ingewerkt of geolied worden?

Toegevoegd na 22 minuten:
Of komt dat doordat ze verkeerd afgesteld zijn? Zoja, wat moet je doen om ze weer goed af te stellen (als je geen handleiding hebt)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (4)

Bij de betere hometrainers is over de gehele trapcyclus het ingestelde vermogen constant.
13 jaar geleden
Ze zullen wel versleten zijn, het is niet normaal want die van mij doet het niet zo. Die trapt heel licht net als een gewone fiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hadden jaren geleden een "cheapy" van de V&D. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Gruwel was het, en nee er was niks aan te doen. als je er echt 25 minuten op fietste en hij liep "warm" en werd het iets beter.
Er ging een wereld voor me open toen ik eens in een fitness centrum op zo'n fiets zat....

Het is echt een kwaliteits kwestie volgens mij
13 jaar geleden
Bij die fietsen zit een heel licht vliegwiel ingebouwd. Duurdere hebben een zwaardere en die trappen gelijkmatiger