Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat fiets-hometrainers heel ongelijk trappen?

Ik was bij een kringloopwinkel en daar hadden ze meerdere fiets-hometrainers, maar die waren allemaal erg vervelend om op te 'fietsen'.
Het is moeilijk te beschrijven. De zwaarte van de trapper is niet gedurende de hele slag even zwaar (zoals bij een echte fiets), maar is telkens heel zwaar en dan weer licht,
waardoor je telkens maar een halve slag per keer maakt.

Is dat bij alle fiets-hometrainers zo?
Of zijn deze allemaal versleten?
Of moeten ze gewoon weer ingewerkt of geolied worden?

Toegevoegd na 22 minuten:
Of komt dat doordat ze verkeerd afgesteld zijn? Zoja, wat moet je doen om ze weer goed af te stellen (als je geen handleiding hebt)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Bij de betere hometrainers is over de gehele trapcyclus het ingestelde vermogen constant.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ze zullen wel versleten zijn, het is niet normaal want die van mij doet het niet zo. Die trapt heel licht net als een gewone fiets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hadden jaren geleden een "cheapy" van de V&D. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Gruwel was het, en nee er was niks aan te doen. als je er echt 25 minuten op fietste en hij liep "warm" en werd het iets beter.
Er ging een wereld voor me open toen ik eens in een fitness centrum op zo'n fiets zat....

Het is echt een kwaliteits kwestie volgens mij
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Bij die fietsen zit een heel licht vliegwiel ingebouwd. Duurdere hebben een zwaardere en die trappen gelijkmatiger
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding