Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe verkom je kramp?

Ik ga morgen de marathon lopen maar ik krijg telkens snel ( na 1km al) last van kramp in mijn kuiten en schenen, heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
5 jaar geleden
Daar ben je een beetje laat mee om daar nu nog een oplossing voor te zoeken. Zoiets moet je al een tijdje voor je wedstrijd uittesten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Sennetje, kwam veelvuldig voor bij wandelaars tijdens de Vierdaagse. Even een minuutje rust en een paar zoute pepsels eten met een beetje (een glas) water drinken.
Zelf heb ik de Vierdaagse tien keer gelopen,ook bij de grote warmte, nooit getraind, nooit kramp gehad en liep hem fluitend uit. Iedereen is natuurlijk anders, maar dit hielp bij de krampers altijd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.runnersworld.com/nl/gezondheid/blessures/a22772541/wat-te-doen-bij-kuitkrampen/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Duimen in je handpalm houden en dan je overige 4 vingers er overheen. Als het ware gewoon een vuist, werkt bij mij altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
nounka
5 jaar geleden
hoe helpt dat bij last aan de kuit?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat weet ik niet zeker. Je kan het altijd proberen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@jort150, en dan nog met de armen een beetje omhoog heen en weer zwaaien. Het scheen te helpen.
Goed ontbijt (ver voor lopen). Goede warming up. Genoeg drinken. Tenminste een uur voor start van de wedstrijd 1 liter water of hypotone sportdrank te drinken. Mocht je kramp krijgen dan rekken.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding