Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen bij hamstringspierpijn na een dinsdagsprint en je morgen een jiu jitsu examen hebt?

Ik heb dinsdag gesprint --> sindsdien spierpijn in hamstrings, gister en vandaag --> morgen heb ik jiu jitsu examen :-( --> wat nu?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
TurfGraver
5 jaar geleden
Doorbijten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wel of niet doorgaan met sporten bij een hamstringblessure?
Ga niet door met sporten wanneer je hamstring geblesseerd is. Laat je eerst onderzoeken door een sportfysiotherapeut of sportarts om te bepalen hoe ernstig je blessure is.

Wat kan ik zelf doen bij een hamstringblessure?
De eerste twee dagen pas je de ICE-regel toe. Ontlast je hamstring, koel hem en pas eventueel een drukverband toe.
Rustig wandelen mag. Lukt dit niet, probeer dan een aantal keer per dag je hak naar je bil te bewegen terwijl je op je buik ligt.
Eventueel gebruik je een pijnstiller. Paracetamol en Ibuprofen werken even goed. Paracetamol heeft echter minder bijwerkingen. Vermijd pijnstillende injecties in je spier.
Je examen zou je beter niet doen,vraag aan je arts een medisch bewijs zodat examen kan uitgesteld worden.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding