ik wil graag hardlopen zonder nog dunner te worden. Hoe doe ik dat?

Ik zou deze zomer erg graag lekker willen hardlopen voor de conditie, alleen houdt mijn gewicht me een beetje tegen. Ik ben 185 centimetertjes lang en weeg 67kg. Vrij licht dus. Ben via de huisarts al bij de diëtist geweest. Die heeft me aan het eten gezet, maar daar kwam ik niet heel erg van aan. Jammer, want dit houdt me een beetje tegen om iets als hardlopen te gaan doen.

Iemand nog tips voor aankomen? Of andere tips

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
erotisi
7 jaar geleden
veel koolhydraten eten en niet te lang (> 1uur) achter elkaar sporten
tinus1969
7 jaar geleden
Is er een oorzaken/reden dat je relatief dun bent?
Antoni
7 jaar geleden
@erotisi, bedoel je minder dan een uur (< 1uur) in plaats van meer dan een uur (> 1uur) achter elkaar sporten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoeveel eet je?
Ik krijg het idee dat er genoeg in gaat, maar getallen zeggen meer en anders krijg je alleen antwoord dat je meer moet eten. Zeker niet richten op alleen koolhydraten, vetten voeden vele male beter. Je mag juist alles eten. Een eet tip:
http://bulkedblog.com/havermout-pannenkoeken/
En dan niet met magere maar met volle melk en eventueel nog een klont (room)boter of kokosvet erin en wat zout. Ik maak dan meestal meteen 4x zoveel (wel met iets minder ei, maar nog steeds veel) dan heb ik voor 2 of 3 dagen, want prima koud te eten.

Antwoorden (2)

Door precies (of meer) te gaan eten dan dat je verbruikt zul je voorkomen dat je afvalt. Je moet je verbruik bereken aan de hand van je BMR (de energie die je verbruikt als je alleen maar op de bank zit en letterlijk niks doet) maal factor X die aangeeft hoe actief je bent.

Als je hierop je calorieen inname afstemt zul je niet afvallen en ook niet aankomen. Wil je wel iets aankomen, dan neem je 10 a 15% meer calorieen in.

In de bron een site hoe je dit kunt berekenen. Ook staan er op de site tips qua voedsel om aan te komen/af te vallen.

Heb je moeite met veel eten, maak dan je voedsel vloeibaar of denk aan een weightgainer. Producten kan je vinden bij o.a. bodyenfitshop.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
weightgainer hoef je niet te kopen, als je echt graag een soort gainer wil, kun je dit veel goedkoper zelf maken. Of je eet gewoon wat extra boterhammen.
Door te zorgen dat je meer gaat eten, om je extra verbruik door het lopen te compenseren.
Blijkbaar verbruik je meer dan je denkt, en moet je nog meer eten dan je nu al doet.