Ik heb hardloopschoen maat 41,5 aangeschaft terwijl ik gewone schoenmaat 39 heb. Is dit correct?

Ik heb gisteren nieuwe hardloopschoenen gekocht. Vorig pas waren saucony maar 41 (henzelf maat 39). Dit keer asics maat 41,5. Ik zei ik de winkel al dat het me opviel dat deze halve maat groter waren. Eigenaresse van winkel (die overigens erg deskundig is) zei dat ik er dikkere zool in had (ze had betere zool vanuit winkel erin gedaan ipv de standaard zool) en dat dat daarom prima kon. Ze heeft ook nog even gevoeld aan de schoen mbt waar teen zat. Nu tijdens eerste keer hardlopen weet ik even niet of deze schoen te ruim is (kan ook dat ik hem te los heb gestrikt) of dat de maat toch niet goed is? Heb overigens wel buiten voor haar moeten rennen zodat zij kon kijken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Als het een echt goede hardloopwinkel is, dan kun je die schoenen terugbrengen als ze na een paar keer lopen niet zitten zoals ze horen te zitten, dat heb ik in het verleden ook meegemaakt.

Ik vond je verhaal raar klinken en wilde al zeggen dat het me heel raar lijkt, maar voordat ik dat bericht daadwerkelijk hier online geplaatst heb, besloot ik toch even naar mijn eigen hardloopschoenen te kijken.
Tot mijn stomme verbazing hebben die maat 42,5. Normaal heb ik maximaal maat 41, dus blijkbaar kan het verhaal wel kloppen, ik heb daar namelijk ook een dikkere zool inzitten, omdat ik met dunnere zolen blaren kreeg.

Die maat 42,5 hardloopschoenen zitten me prima, ik loop er al anderhalf jaar op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Worden die teruggebrachte schoenen daarna weer als nieuwe verkocht? Dat lijkt míj weer dan een raar verhaal...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ze daarna met die schoenen doen weet ik niet. Ik citeer:
"Helaas komt het weleens voor dat er productiefouten in schoenen worden aangetroffen, die in eerste instantie niet te zien zijn.
Doordat de schoen dan niet naar behoren functioneert neemt de kans op blessures toe.
Tevens kan het voorkomen dat u om de één of andere reden toch beter af bent met een andere schoen dan u in eerste aangemeten heeft gekregen. Wij adviseren volgens de theorie, maar praktijk kan weleens anders uitwijzen. Wat gebeurt er dan met de schoen? Wanneer u binnen 3 maanden terugkomt en wij constateren 'een fout' dan ruilen wij zonder problemen de schoenen om voor een nieuw paar." http://www.stepone.to/advies++analyse/controle+schoenen.html
Antoni
9 jaar geleden
"Productiefouten" maakt het verhaal iets minder raar. Misschien heeft zo'n winkel over een vergoeding daarvoor afspraken gemaakt met de leverancier of de fabriek. Een schoenwinkel zal niet zo maar ieder stel schoenen terugnemen. Dank voor je reactie met de extra uitleg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet alleen productiefouten he... "Tevens kan het voorkomen dat u om de één of andere reden toch beter afbent met een andere schoen".. Dat is mij dus overkomen, heb daarna een ander merk gekregen en dat bleek toch de oplossing.
Probleem was dat de aangemeten schoen het prima op een hardere ondergrond deed, maar als ik op gras of in het bos aan het lopen was, ging het helemaal mis.
Antoni
9 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik ben er verbaasd over dat dat zo makkelijk gaat. Prima service is dit, die je niet overal krijgt.